Skanstes tramvaja projekta slepenība nav pieļaujama
Šodien notika Rīgas domes deputātu frakcijas “Vienotība” organizētā diskusija “Lielo kapu sakoptība, īpašumtiesības un plānotā Skanstes tramvaja līnija”. Tajā piedalījās RD Satiksmes departamenta, Latvijas Evaņģēliski Luteriskās baznīcas, Valsts Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas un Lielo kapu draugu pārstāvji, kā arī satiksmes eksperti, žurnālisti un Rīgas domes deputāti. Uz diskusiju tika aicināti arī Rīgas domes Īpašuma departamenta, Mājokļu un vides departamenta, Rīgas satiksmes pārstāvji, kuri no dalības atteicās.
Diskusijas laikā tās dalībnieki izteica satraukumu par Lielajos kapos strādājošo pašvaldības darbinieku kvalifikāciju un attieksmi pret kultūrvēsturisko vidi, ņemot vērā nopostīto pieminekli un kopējo attieksmi pret kopjamo teritoriju. Sabiedrības pārstāvji aicināja nodot kapu pieminekļus un memoriālos ansambļus valsts pārziņā, piesaistot piemērotu valsts finansējumu. Kā izteicās Valsts Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs Juris Dambis, tad pašvaldības svarīgs uzdevums ir kopt pilsētas publisko teritoriju, tādēļ sakopt kapus pašvaldībai bija nepieciešams jau sen. Inspekcija ir pasūtījusi Lielo kapu skenēšanu, lai precīzi zinātu apbedījumu vietas.
Asas diskusijas izraisīja šobrīd zināmais satiksmes kustības plānojums Senču ielā gar Lielajiem kapiem. RD Satiksmes departamenta pārstāve skaidroja, ka notiek tikai sākotnējā pētniecība un tramvaja līniju tehniskais projekts vēl nav izstrādāts, tomēr vairākas amatpersonas publiskajā telpā jau ir skaidrojušas, ka tramvaja līnija nekādā gadījumā nebūs ārpus ielas asfaltētās daļas. Pēc vairāku diskusijas dalībnieku viedokļa, tas nozīmē, ka Senču ielā tiks samazināts joslu skaits, atstājot pa vienai abos virzienos. To apstiprināja arī Satiksmes departamenta pārstāve. Joslu samazināšana varētu radīt sastrēgumus, kas savukārt palielinās CO2 izmešu apjomu, uzskatīja vairāki dalībnieki. Turklāt Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs publiskajā telpā jau ir solījis, ka joslu skaits netiks samazināts.
Vairāki diskusijas dalībnieki uzsvēra, ka Rīgā ir daudzas apkaimes, kurās ir nepieciešams uzlabot sabiedrisko transportu, kur par gandrīz 100 miljoniem būtu iespējams uzlabot dzīves kvalitāti desmitiem tūkstoš rīdzinieku. Salīdzinājumam Skanstes apkaimē šobrīd dzīvo aptuveni 1300 cilvēku. Visi diskusijas dalībnieki bija vienisprātis, ka sabiedrības informētība par Skanstes tramvaja projektu un iespēja ietekmēt lēmumu pieņemšanu nav pietiekama, un tā slepenība nav pieļaujama.
Informāciju sagatavoja:
RD deputātu frakcija “Vienotība”