Apbalvos pirmo Ģimenei draudzīgo komersantu šogad
Ceturtdien, 2013. gada 10. janvārī, labklājības ministre Ilze Viņķele uzņēmumam „GlaxoSmithKline Latvia” pasniegs apliecību par ģimenei draudzīga komersanta statusa iegūšanu. Svinīgais pasākums notiks plkst. 9:30 Labklājības ministrijā (LM).
Uzņēmums apbalvojumu saņems pirmo reizi. Savā pašnovērtējuma anketā uzņēmums norādījis, ka tajā ir pieejama telpa vai vieta, kur bērns var rotaļāties, kā arī nepieciešamības gadījumā viņu var pārtīt vai pabarot. Tāpat uzņēmuma telpas ir pieejamas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, tajās var iekļūt ar bērnu ratiņiem.
Visiem „GlaxoSmithKline Latvia” darbiniekiem ir apmaksāts interneta pieslēgums mājās, nodrošinot iespēju nepieciešamības gadījumā strādāt attālināti. Tāpat darbiniekiem ir iespēja strādāt nepilnu darba laiku vai pēc elastīga darba grafika. Strādājošajiem ir veselības apdrošināšana, pieejams finansiālais atbalsts dažādās dzīves situācijās, piemēram, bērna piedzimšanas, laulību, tuvinieka nāves gadījumā.
SIA „GlaxoSmithKline Latvia” veicina darbinieku iespēju atpūsties kopā ar ģimeni, nodrošinot visiem iespēju saņemt apmaksātas brīvdienas Ziemassvētkos. Tāpat bērniem ik gadu organizē Ziemassvētku pasākumus.
Uzņēmums ne vien atbalsta tajā strādājošos, bet arī velta uzmanību labdarībai. SIA „GlaxoSmithKline Latvia” aktīvi līdzdarbojas dažādos bērniem un ģimenēm veltītos pasākumos, labdarības akcijās, piemēram, finansiāli atbalsta organizāciju/misiju „Pakāpieni” un biedrību „Bērnu paliatīvā aprūpe”.
Apbalvojumam izvirzītais uzņēmums saņems īpašu apliecību un uzlīmi, kas apstiprina, ka komersants īsteno ģimenei draudzīgu politiku. Tāpat uzņēmums iegūs tiesības Ģimenei draudzīga komersanta statusa logotipu divus gadus izmantot savā interneta vietnē, plašsaziņas līdzekļos un darba sludinājumos.
Šādu statusu LM piešķir uzņēmumiem, kas īsteno ģimenei draudzīgu politiku gan savā komercsabiedrībā, gan plašākas sabiedrības kontekstā, piemēram, sniedzot pakalpojumus un nodrošinot ģimenēm ar bērniem pieejamu vidi. Viens no kritērijiem statusa piešķiršanai ir uzņēmuma efektīvas darba un ģimenes dzīves saskaņošanas politikas īstenošana, piemēram, nodrošinot attālinātā darba iespējas, elastīgu darba laiku.
Tāpat vērtē arī nodarbināto veselības aizsardzību darba vietā, uzņēmuma telpu un aprīkojuma atbilstību bērna vajadzībām, uz klientu vērstu pakalpojumu sniegšanu, atbalsta nodrošināšanu bērniem un ģimenēm veltītiem pasākumiem, iesaistīšanos labdarībā. Ne mazāk būtiskas ir rūpes par klientiem. Kopumā tas veicina uzņēmuma sociālās atbildības politikas īstenošanu, ko īpaši atzīst starptautiskajos tirgos.
Atgādinām, ka 2012. gadā Ģimenei draudzīga uzņēmuma statusu ieguva 13 uzņēmumi, bet 2011. gadā – 12 komersanti. Pirmoreiz konkurss „Ģimenei draudzīgs komersants" norisinājās 2007. gadā, īstenojot Eiropas Savienības politiku par darba un ģimenes dzīves apvienošanu.
Pašlaik uzņēmumus, kuri ieguvuši Ģimenei draudzīga komersanta statusu, apzina un izvērtē sadarbībā ar Ilgtspējas indeksu, kopīgi izstrādājot un indeksa aptaujas anketā integrējot atbilstošus kritērijus par ģimenei draudzīgas politikas īstenošanu uzņēmumā.
Uzmanību! Mediju pārstāvji, kuri vēlas piedalīties apbalvošanā, aicināti par to informēt Zani Brīvmani pa tālruni 26100727 vai elektroniski, rakstot uz e-pastu [email protected].
Informāciju sagatavoja:
Zane Brīvmane
Komunikācijas nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: 67021666, 26100727
[email protected]