Latvija piedāvā „Deutsche Bahn” kopīgi attīstīt Ķīnas-Ziemeļeiropas kravu koridoru
Pirmdien, 22.septembrī, savas darba vizītes Vācijas ietvaros satiksmes ministrs A.Matīss tikās ar Vācijas dzelzceļa uzņēmuma „Deutsche Bahn” (DB) valdes priekšsēdētāju un izpilddirektoru Dr. Ridigeru Grūbi.
Tikšanās kalpoja kā turpinājums 2014.gada maijā Starptautiskā Transporta foruma (ITF) ietvaros Leipcigā uzsāktajam dialogam ar DB vadītāju par sadarbības iespējām Eirāzijas sauszemes koridoru attīstības kontekstā.
Matīss prezentēja Latvijas piedāvājumu sadarbībai ar Deutsche Bahn jauna dzelzceļa konteinerpārvadājumu maršruta izveidē starp Ķīnas industriālajiem centriem un Rīgu ar tālāku kravu plūsmu distribūciju Ziemeļeiropā.
Ministrs atzīmēja, ka DB Schenker Railport Riga jau kļuvis par vadošo dzelzceļa intermodālo termināli Baltijas valstīs un tam ir visas iespējas kalpot arī kā nozīmīgam elementam jaunu Ķīnas un Ziemeļeiropas piegāžu ķēžu izveidē. Tāpat ministrs uzsvēra Latvijas priekšrocības kravu konsolidācijā un distribūcijā Ziemeļeiropā, balstoties uz Latvijas ostu jūras savienojumiem Baltijas jūras reģionā. Latvija jau šobrīd aktīvi strādā pie Ķīnas un Ziemeļeiropas valstu savstarpējo kravu identifikācijas, kas varētu kalpot par pamatu jauna transporta koridora attīstīšanai.
DB vadītājs Dr. Grūbe atzīmēja Vācijas sekmīgo pieredzi konteinervilcienu maršrutu organizēšanā starp Ķīnu un Eiropu un pauda ieinteresētību kopīgi ar Latvijas partneriem detalizēti izpētīt jauna Ķīnas-Baltijas jūras reģiona savienojuma izveides iespējas, izmantojot Latvijā pieejamo transporta un loģistikas infrastruktūru un pakalpojumus.
Vācijas dzelzceļa vadītājs apsveica Latviju ar gaidāmo prezidentūru ES Padomē un izklāstīja savu viedokli par 4.dzelzceļa paketes tematiku. Dr.Grūbe uzsvēra, ka DB stingri atbalsta visas ES iniciatīvas, kas saistītas ar dažādu valstu dzelzceļa sistēmu tehnisko harmonizāciju, lai tiektos uz patiešām vienotu ES dzelzceļa tirgu, kurā noteicošais faktors ir neierobežota konkurence. Tāpat Dr. Grūbe uzsvēra, ka nacionālo dzelzceļa uzņēmumu pārvaldes modeļa izvēle būtu jāpatur dalībvalstu kompetencē, nevis visur jāievieš vienots pārvaldes modelis, kura pamatā būtu pakalpojumu sniedzēja funkcijas atdalīšana infrastruktūras pārvaldīšanas funkcijas.
Tāpat puses pārrunāja aktuālās transporta ģeopolitikas tendences, tai skaitā Krievijas-Ukrainas konflikta ietekmi uz Eiropas transporta nozari.
Papildus informācija:
Aivis Freidenfelds
Komunikācijas nodaļas vadītājs
Tālr.: 67028013
E-pasts: [email protected]