Skip to main content

RD opozīcija: Rīgas domes vadībai nav vīzijas par sabiedriskā transporta reorganizāciju

Politisko partiju apvienības „Vienotība” Rīgas domē (RD) pārstāvēto partiju „Jaunais laiks” (JL) un „Pilsoniskā savienība” (PS) deputāti nav guvuši pārliecību, ka RD plānotā sabiedriskā transporta sistēmas reorganizācija tiks sakārtota atbilstoši rīdzinieku interesēm un vislabāk atbilstu sabiedrības vajadzībām.

Uzklausot RD Satiksmes departamenta Pasažieru pārvadājumu pārvaldes priekšnieku Vitāliju Reinbahu, opozīcijas deputātiem netika sniegtas atbildes uz vienkāršiem jautājumiem par tirgus izpētes rezultātiem un plānotajiem reorganizācijas ieguvumiem.

Opozīcijas deputāti uzskata, ka šī būs kārtējā reize, kad būs redzams RD vadības tipiskais darba stils: lēmums jau pieņemts un apspriešana tikai formāla. Un opozīcijas deputāti netic Satiksmes departamenta pārstāvja solījumam, ka plānotās pilsētas transporta tīkla optimizācijas rezultātā tiks samazināta maksa par braucienu sabiedriskajā transportā.

Eiropas Parlamenta un padomes regula par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, uz kuru šobrīd atsaucās Satiksmes departaments, pieņemta 2007. gada 23. oktobrī.

„Eiropas regula ir spēkā jau kopš 2007. gada rodas jautājums kāpēc tikai tagad uzsākta saruna par vērienīgām sabiedriskā transporta sistēmas izmaiņām”, neizpratnē ir PS frakcijas vadītāja vietnieks Māris Puriņš, „nav veikta tirgus izpēte, nav skaidrs kādi būs ieguvumi”.

Regula nosaka, ka sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumus varētu organizēt tā, lai tie vislabāk atbilstu sabiedrības vajadzībām, visām kompetentajām iestādēm saskaņā ar šajā regulā ietvertajiem nosacījumiem jāspēj brīvi izvēlēties sabiedrisko pakalpojumu sniedzējus, ņemot vērā mazo un vidējo uzņēmumu intereses. Lai nodrošinātu pārredzamības, vienlīdzīgas attieksmes pret konkurējošiem pakalpojumu sniedzējiem un proporcionalitātes principa piemērošanu, piešķirot kompensācijas vai ekskluzīvas tiesības, ir svarīgi, lai kompetentās iestādes pakalpojumu valsts līgumā ar izraudzīto sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju būtu definēta.
Publiski jau izskanējis, ka līgums ar privātajiem komercpārvadātājiem beidzas 2011. gada beigās un, ka no 2012. gada tā saukto „mikriņu” biznesu varētu pārņemt Rīgas pašvaldības uzņēmums „Rīgas satiksme”. Tāpat kļuvis zināms, ka izmaiņas plānotas visā pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā.

Dalies ar ziņu